Trestegspaketet

För kulturaktörer och företagare
Det här är en modell som prövats på flera orter i Sverige. Målet är att få traditionella, lokala företag att se vinsterna i ett samarbete med det lokala kulturlivet. Upplägget innebär att tre halvdagar avsätts för workshop och matchning mellan kulturaktörer och företag enligt följande moment:

[wpcol_1half id=”” class=”” style=””]

3.3

[/wpcol_1half] [wpcol_1half_end id=”” class=”” style=””]

Urval
Snabb kartläggning av företag och kulturorganisationer som kan tänkas lämpliga att delta. Med lämplig menas att ett grundläggande intresse finns från parterna för ett samarbete.

Briefingdag 1+1
Kulturaktörer och företagare samlas var för sig under en halv dag vardera. Deltagarna ges en kort introduktion till vad man kan förvänta sig av ett samarbete, hur det kommer att läggas upp, etc.

Gemensam workshop
Tredje steget består av en gemensam workshop. Under en halv dag träffas kultur- och näringslivsdeltagarna i strukturerade samtal och övningar, utifrån en på förhand planerad agenda.

Målsättningen är att man under workshopen ska komma fram till konkreta samarbetsprojekt som kan påbörjas inom den närmaste framtiden.

Rapport
Erfarenheter från fas två och tre sammanställs i en rapport av Kulturstrategi Konsult AB.

[/wpcol_1half_end]