Fasta förbindelser

Detta är en heltäckande arbetsmodell i sex steg som garanterar att satsningen blir seriös, professionell och möjlig att utvärdera. En lämplig modell för företag med höga ambitioner och ett långsiktigt mål. Arbetsmodellen ger bestående kunskap i företaget och bidrar till en hållbar verksamhet. 

[wpcol_1half id=”” class=”” style=””]

1. Analys
Vad vill företaget uppnå med sitt kulturengagemang? Marknadsföring, varumärkesbyggande, personalvård eller kundvård? Första steget är alltid analysen. Tillsammans går vi igenom vilka behov företaget har och vilka mätbara mål man vill uppnå.

2. Strategi
Vilka åtgärder passar för att uppnå de mål man satt upp. Ska man göra ett stort event på Stortorget eller kanske instifta ett smalt kulturstipendium. Kulturstrategi har gedigna erfarenheter och kunskaper om kulturlivet, både i fråga om utbud och attityder. Det garanterar att satsningarna hamnar rätt och inte ger alltför stora överraskningar. Den strategiska diskussionen utgår från målen och tillsammans bedömer vi effekterna av olika tänkbara satsningar.

3. Kulturstrategisk plan
Med utgångspunkt i det strategiska arbetet utarbetar vi en konkret plan inkl. kostnadskalkyl och tidplan. Varje moment beskrivs tydligt. Planen blir företagets handbok i det fortsatta arbetet.

 

[/wpcol_1half] [wpcol_1half_end id=”” class=”” style=””]

4. Praktiskt stöd
I den mån företaget behöver praktiskt stöd i genomförandet av planen kan Kulturstrategi Konsult AB hjälpa till med coaching och rådgivning. Vi åtar oss dock inte praktisk projektledning.

5. PR, press och media
Det finns få företeelser som är så medialt tacksamma som kultur. Konst och kultur intar en särställning i media och uppmärksammas ofta stort. Att på rätt sätt dra nytta av den medialiteten är en konst i sig! Kulturstrategi Konsult AB tar tillsammans med företaget fram en plan för vilka medier som är centrala för den enskilda satsningen och hur media bör bearbetas.

6. Utvärdering
Att utvärdera ett genomfört projekt är A och O. Har man redan vid start fattat beslut om en utvärdering är det lätt att genom projektet ha utvärderingen i åtanke. Utvärderingen ger klara besked om värdet i företagets satsning och värdefull information om hur man kan arbeta vidare för att optimera resultaten.

[/wpcol_1half_end]